Nyheter OK Älme
-
Tränings-OL 12/5 Resultat
LÅNGA1 Jakob Assarsson 30.152 Lars Hultqvist 53.443 Mattias Schill 63.454 Andreas Johansson 69.085 Linda Assarsson 69.11MELLAN1 Olivia Nilsson 45.212 Hugo Nilsson 46.443 Markus Nyberg 46.454 Nora Nilsson 47.125 Arne Johansson 50.04KORTA1 Ing-Marie Johansson 31.112 Linda Svensson 32.573 Erik Assarsson 39.284 Torsten Claesson 47.305 Jessica Nilsson 48.466 Lars Henriksson 56.36NYB.1 Astrid Lindblom 36.232 Fredrik Johansson 45.043 Smilla Johansson 45.214 Alva Augustsson 45.545 Isidor Johansson 51.44Betty Johansson DeltagitNiclas Lindblom DeltagitTack alla som kom och till Lars för kartorna./ Sven -
Tränings-OL 12/5
Tränings OL tisdag den 12 majSamling vid lek/grillplatsen I Paradiset. (vid skogskanten mot väster)Fyra banor att välja på.Sportident på några kontroller. (alla på nybörjarbanan)Start mellan 17 och 18.
Välkomna
/Sven Ruter -
Eftersöksövning på onsdag 6/5 skjuts fram
Hej alla.Vår planerade övning för eftersök försvunnen person på onsdag 6 maj kanske kom lite väl nära alla andra aktiviteter för intresset blev lite lågt. Utifrån att det krävs en hel del förberedelser för att genomföra övningen har övningsledaren Patrik S och jag resonerat oss fram till att ett nytt datum framåt sensommaren/tidig höst då det förhoppningsvis är färre andra saker som konkurrerar blir ett bättre alternativ.Återkommer senare med nytt datum och hoppas på stort deltagare då i denna samhällsviktiga uppdrag//Staffan Käll -
Ett stort TACK!
Nu ikväll sitter jag och tänker tillbaks till vår tävling i fredags ute i Kopparebygd, och det gör jag med ett stort leende på läpparna!
Vilken tävling det blev!
528 anmälda löpare plus ca 25 i Knatteknatet, totalt sett alltså 550 pers, det går inte av för hackor, med tanke på att det varit 10Mila-helg i Tranås o allt.
Solsken, kanon-banor, finfin terräng, fenomenalt TC och dess mångahanda funktioner - Orienteringspropaganda på bästa tänkbara sätt.
Mötte inte en enda deltagare som var missnöjd, utan bara glada miner.
Så därför, vill jag rikta ett stort TACK till samtliga funktionärer som varit inblandade och delaktiga på olika sätt, detta gjorde vi bra, precis som vi brukar!
/Arvid, tävlingsledare